Dzięki technologii baterii LFP, czyli litowo-żelazowo-fosforanowej, autobus może być doładowywany w dowolnym momencie. Każdy przestój lub przerwa mogą być wykorzystane na ładowanie. Gwarancja producenta to 8 lat – mówi Paweł Dzikowski z EV Motors.
Dzięki swoim rozmiarom, taki pojazd mógłby jeździć po uliczkach Starego Miasta. Na razie jednak autobus będzie testowany przez 2 tygodnie. Pojedzie na trasach, które są obsługiwane przez małe pojazdy spalinowe. Mówimy tu o liniach nr 116, 176, 180, 198 oraz rejon Telebusa. Jeżeli zapadłaby taka decyzja, że powstanie linia, która będzie kursować po Rynku, to taki autobus mógłby po nim jeździć – stwierdził wiceprezes zarządu MPK Mariusz Szałkowski.
To czy PEV-6 marki King Long będzie częścią floty krakowskiego MPK zadecydują wyniki testów. Dopiero wtedy może zostać rozpisany przetarg na zakup.