oknoplast

i

Autor: Materiały prasowe

Od małej, krakowskiej firmy do globalnego lidera. GRUPA OKNOPLAST świętuje swoje 30-lecie

2024-06-20 0:00 Materiał sponsorowany

W czwartek, 13 czerwca w Ochmanowie odbyła się konferencja HELLO OKNOPLAST. Grupa podsumowała swoje działania na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy oraz przedstawiła plany na przyszłość. Głównym punktem wydarzenia było otwarcie nowego, zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania.

OKNOPLAST - czyli jak okna z Polski podbijają świat

OKNOPLAST powstał w 1994 roku. Na przestrzeni trzydziestu lat firma z małego, krakowskiego przedsiębiorstwa zmieniła się w globalnego lidera. Obecnie w różnych częściach Europy i Ameryki Północnej znajduje się 3500 salonów sprzedaży. Pięć hal produkcyjnych w Polsce i Hiszpanii liczy w sumie 124 000 m2. Na tej ogromnej powierzchni dziennie produkuje się około 5 tysięcy okien, by rocznie z taśm produkcyjnych w fabrykach OKNOPLAST zjeżdżało 2,3 mln jednostek okiennych.

W ciągu trzech dekad ta krakowska firma zasłużyła na miano lidera w branży stolarki otworowej, stała się synonimem jakości i marką premium, ale także stanowi obraz tego, jak lokalna początkowo firma staje się światowym graczem. Na podwalinach OKNOPLASTU wyrosła OKNOPLAST GROUP, grupa, skupiająca najbardziej rozpoznawalne marki branży okiennej, jak Aluhaus, WnD, Oknoplast czy Hermet. Pozwólmy jednak mówić liczbom. Dziś udział eksportu w zyskach przedsiębiorstwa sięga 88%, a jego punkty handlowe oraz doradców można spotkać już nie tylko w całej Europie, ale także Ameryce Północnej. GRUPA OKNOPLAST stawia na: bezkompromisową jakość, która rozumiana jest nie tylko jako najwyższej klasy produkty, dostosowane do nawet najbardziej wygórowanych potrzeb, ale również na proces montażowy, obsługę klienta oraz opiekę posprzedażową; szeroką ofertę, która dopasowana jest indywidualnie do każdego klienta, także inwestycyjnego; elastyczność - podkreśląc wrażliwość na detale, rozumując poczucie estetyki oraz budowlane zwyczaje w innych krajach.

OKNOPLAST jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek okiennych w Europie. Dzięki temu jesteśmy odporni na trudną sytuację geopolityczną, z którą mierzymy się od kilku lat i na zmiany taki jak wybuch pandemii, czy spowolnienia gospodarcze. Innowacyjność i odwaga w działaniu zarówno w Polsce, jak i za granicą pozwoliły nam nie zwalniać tempa. Niezależnie od rynku, na którym działamy, dbamy nie tylko o jakość oferowanych rozwiązań, ale także obsługę i wsparcie klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej – mówi Mikołaj Placek, Prezes Grupy OKNOPLAST.

Rok pełen wyzwań – OKNOPLAST GROUP podsumowuje 2023

Podsumowaniem 30 lat działań na rynku była konferencja HELLO OKNOPLAST, która odbyła się 13 czerwca w Ochmanowie. Mimo trudnej sytuacji geopolitycznej i wysokiej inflacji w Polsce OKNOPLAST GROUP weszło w 2024 roku w dobrych nastrojach, ponieważ dzięki sprawnemu zarządzaniu i przemyślanym decyzjom utrzymuje stabilną kondycję biznesową nawet w niełatwym ekonomicznie czasie. Spółka odnotowała dobre wyniki finansowe, a jej przychody osiągnęły w 2023 podobny poziom do tych z 2022, wynosząc 1,72 mld zł. Jednocześnie zwinne zarządzanie umożliwiło firmie OKNOPLAST utrzymanie stabilności nawet w obliczu trudności rynkowych.

W bieżącym roku, mimo zawirowań na rynku budowlanym OKNOPLAST wciąż utrzymuje stabilną produkcję na wysokim poziomie. Dzięki ekspansji na rynki zagraniczne dywersyfikacji marek i pokrywaniu zapotrzebowania różnych segmentów rynku Grupa po niespełna 6 miesiącach może pochwalić się 1 mld złotych obrotu, jest to świetny wynik wskazujący na to, że Grupa w tych trudnych warunkach indeksuje wzrost aż o 13,5% do tego samego okresu roku poprzedniego.

Gigantyczny magazyn OKNOPLAST. To jedna z największych tego typu przestrzeń magazynowa

Głównym punktem konferencji HELLO OKNOPLAST było otwarcie nowego magazynu wysokiego składowania w Ochmanowie. To jedna z największych tego typu przestrzeni magazynowych w branży stolarki budowlanej w Polsce. Wrażenie robi jego kubatura. Obiekt ma wysokość 15 metrów, a jego całkowita kubatura wynosi 29 557,8 m3, co pozwoli na ustawienie w nim aż 1800 specjalistycznych palet, wypełnionych po brzegi komponentami.

Niezwykle potrzebny nowy obiekt będzie w pełni zautomatyzowany, a to oznacza m.in. maksymalną optymalizację kosztów jego przyszłego funkcjonowania i wszystkich kosztów magazynowania. Inwestycja nie będzie miała wpływu na politykę kadrową firmy – wyjaśnia Łukasz Marzec, dyrektor operacyjny Grupy OKNOPLAST. - Automatyzacja zwiększy standardy magazynowania, ale nie oznacza zmniejszenia zapotrzebowania na fachowców. W OKNOPLAST jest wręcz przeciwnie. Stale rozwijamy nasz zespół i poszukujemy wykwalifikowanych specjalistów z wysokimikompetencjami – dodaje.

2024 - rok pełen wyzwań

W bieżącym roku, mimo zawirowań na rynku budowlanym GRUPA OKNOPLAST wciąż utrzymuje stabilną produkcję na wysokim poziomie. Dzięki ekspansji na rynki zagraniczne, dywersyfikacji marek i pokrywaniu zapotrzebowania różnych segmentów rynku Grupa po niespełna 6 miesiącach może pochwalić się 1 mld złotych obrotu, jest to świetny wynik wskazujący na to, że Grupa w tych trudnych warunkach indeksuje wzrost aż o 13,5% do tego samego okresu roku poprzedniego.

Aby fabryki OKNOPLAST GROUP mogły spełniać najwyższe globalne standardy środowiskowe, potrzebne były szeroko zakrojone zmiany, zarówno techniczne, technologiczne, jak świadomościowe. W związku z nimi, w ciągu kilku ostatnich lat w zakładach Grupy zmniejszono zużycie gazu o 50 procent, dzięki panelom fotowoltaicznym oraz oświetleniu LED znacząco spadło także zużycie prądu. Imponujące efekty działań pro-środowiskowych uzyskano na wydziale okleinowania podkrakowskiej fabryki, który odpowiadał za 80 procent całkowitej emisji zakładu – tutaj wpływ na środowisko udało się zredukować aż o 95 procent!

GRUPA OKNOPLAST udowadnia, że działania na rzecz ekologii to sposób myślenia, który musi przejawiać się w każdej czynności i w każdym elemencie pracy firmy. Dlatego profile okienne powstają w obiegu zamkniętym, czyli z wykorzystaniem odpadów. Rocznie poddaje się tutaj recyclingowi 2 tys. ton odpadów, które zyskują nowe zastosowanie. Dzięki temu okna, produkowane przez Grupę, uznaje się za jedne z najbardziej przyjaznych środowisku w branży. Cały ten proces związany z ekologicznym stylem pracy i sposobem myślenia o produkcji, wieńczy jednak sukces w postaci certyfikatu ISO 14001 – najlepszy dowód na to, że marka wdrukowała ekologię głęboko w system wartości swoich pracowników.